Пиши Дома Нужные Работы

Обратная связь

Вам нравится стирать одежду?

Я ненавижу это: Мне не нравится: Мне всеравно: Мне нравится: Я люблю это:

Какая самая большая проблема для вашей стиральной? Вы можете иметь более одного ответа.

найти время: найти свободный оборудование: Это скучно: другой:_____________

Как вы стираете одежду сегодня?

Вручную; Машины полу-автомат; Машины автомат; платные машины; Хим.чистка; другой:      ______________

Как часто вы стираете одежду?

>2 раз/неделю 2 раз/неделю 1 раз/неделю 3 раз/месяц <3 раз/месяц     

В какое время вы предпочитаете стирать? Выбрать 3 варианта по степень важности.

01-07 07-09 09-11 11-13 13-15 15-17 17-19 19-21 21-23 23-01          

Вы сортируете одежду по цветам? Да  Нет 

Выбираете ли вы определенную температуру для стирки (например, 40 ° и 60 °)? Да  Нет  Представьте себе, что будет магазин, в нескольких минутах ходьбы от вашего дома, куда вы сможете принести свою одежду, и пользоваться стиральными машинами по доступным ценам. Вы согласны со следующими утверждениями? Оцените по пятибальной шкале. 5- значит полностью согласен.

Я не согласен(а) -------------- Я полностью согласен(а) 1 2 3 4 5

Я думаю, что это удобно.     

Я хотел(а) бы воспользоваться этой услугой.     
- За эту услугу я готов(а) платить (руб.):0-50  50-100  100-150  больше 

Я доплачивал(а) за использование сушилки для белья

(машина, которая сушит одежду за полчаса),

а не приносил(а) бы мокрую одежду домой.     

Я бы с удовольствием приносил(а) свои чистящие средства,



а не покупал(а) бы в прачечной.     

Я бы с удовольствием ждал(а)

в прачечной окончания стирки     

Я бы хотел(а) иметь возможность погладить

в прачечной.     
Я бы хотел(а) иметь возможность ручной

стирки в прачечной.     

Я хотел(а) бы работник прачечной вынимал мою

одежду из машины и хранил ее в надежном месте, пока

я не вернусь в удобное мне время.     

Я хотела бы оставлять свою одежду и забирать ее

чистой, сухой, поглаженой и сложеной.     

- За полное обслуживание в прачечной я готов(а) платить пер килограмм:
0-50  50-100  100-150  150-200  больше 


Survey evaluation

While evaluating the questionnaires they were divided into two parts, to represent different segments that the company is interested of. They were divided into individuals who spend 0-1500 roubles on food each week (26 persons) and those who spend 1500 or more each week (4 persons). Below follows statistics for the first segment.

 

Table 1.1 Gender of first segment

  Men Women    
gender    
  Table 1.2 Age of first segment  
  15-20 20-25 25-30  
Age  
  Table 1.3 Roubles spent on food per week, for first segment  
Per week 0-500 500-1000 1000-1500  
Foodmoney  
  Table 1.4 Place of living, close or far away from the campus, for first segment
  close far away    
Live    
  Table 1.5 Biggest problem with todays laundry, for first segment
  Find time free equipment Boring  
Problem  
  Table 1.6 Todays way of doing laundry, for first segment
  By Hand Half-automat Machine Hand+machine
Washing today
  Table 1.7 How often first segment are washing clothes
  More 2 times/W 2 times/W 1 time/W  
How often  

 

Table 1.8 What time during the day the costumer of first segment is washing today.

  1-7 7-9 9-11 11-13 13-15 15-17 17-19 19-21 21-23 23-01
Time

 

Table 1.9 Habits of washing today, for the first segment.

  yes no          
Sort by colour          
Sort by temperature          
               
               

 

Table 1.10 The following table describes the interest the person has for different service at “Stiralka”. Each service can be graded between 1 and 5. In the column to the right, the average grade of interest is presented.  
               
  Grade  
Service is comfortable 4,0  
Service is wanted 3,4  
Dryer 3,7  
Bring detergent 3,7  
Wait in store 2,2  
Iron 2,6  
Wash by hand 1,4  
Change clothes 3,8  
Full service 3,9  
  Table 1.11 The desired price for one wash for the first segment
  0-50 50-100 100-150 more      
Price for one wash      
Table 1.12 The desired price for full-service for the first segment
Per Kg 0-50 50-100 100-150 150-200 more    
Price for full-service    

 

Out of these three tables graphs are made.

 

To find the true wants of the costumer the statistics must be conditioned that the person answering the questionnaire has an interest in the services of “Stiralka”. Therefore the 6 persons that did not have any interest in the services were sorted out and a new result was created.
The following table (6.1.2.m) describes the interest the person has for different service at “Stiralka”. Each service can be graded between 1 and 5. In the column to the right, named Grade, the average grade of interest is presented. The column to the very right, named Interest, describes the average interest costumers have for the service. This is calculated by the formula: ((Number of 5s)*1 + (Number of 4s)*0,75 + (Number of 3s)*0,5 + (Number of 2s)*0,25)/20

 

Table 1.13 The following table describes the interest the person has for different service at “Stiralka”, conditioned that they are interested of the service. Each service can be graded between 1 and 5. In the column “Grade” to the right, the average grade of interest is presented. The column to the very right, named Interest, describes the average interest costumers have for the service.

  Grade Interest
Service is comfortable 4,5 0,88
Service is wanted 4,2 0,79
Dryer 4,2 0,79
Bring detergent 4,0 0,74
Wait in store 2,4 0,34
Iron 2,9 0,46
Wash by hand 1,6 0,14
Change clothes 4,2 0,80
Full service 4,2 0,80
Table 1.4 The desired price for one wash for the first segment, conditioned that they are interested of the service.
  0-50 50-100 100-150 more      
Price for one wash      
Table 1.15 The desired price for one wash for the first segment, conditioned that they are interested of the service.
Per Kg 0-50 50-100 100-150 150-200 more    
Price for full service    

 

Out of these three tables graphs are made. With the 6 uninterested persons sorted away these graphs are more relevant than the ones made for all the 26 persons.

 

In these graphs people are willing to pay more for the service than in the ones for all 26 test persons. These graphs are more relevant for my study of finding the price for one wash, self-service.






ТОП 5 статей:
Экономическая сущность инвестиций - Экономическая сущность инвестиций – долгосрочные вложения экономических ресурсов сроком более 1 года для получения прибыли путем...
Тема: Федеральный закон от 26.07.2006 N 135-ФЗ - На основании изучения ФЗ № 135, дайте максимально короткое определение следующих понятий с указанием статей и пунктов закона...
Сущность, функции и виды управления в телекоммуникациях - Цели достигаются с помощью различных принципов, функций и методов социально-экономического менеджмента...
Схема построения базисных индексов - Индекс (лат. INDEX – указатель, показатель) - относительная величина, показывающая, во сколько раз уровень изучаемого явления...
Тема 11. Международное космическое право - Правовой режим космического пространства и небесных тел. Принципы деятельности государств по исследованию...



©2015- 2024 pdnr.ru Все права принадлежат авторам размещенных материалов.